تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/04/25 - 21:28
کد خبر: 363921

نامه مهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به رئیس دستگاه قضا؛

مستندات حکم سه محکوم به اعدام را رسانه‌ای کنید/ فرآیندهای رسمی و قانونی قضائی پرونده را منتشر کنید

مستندات حکم سه محکوم به اعدام را رسانه‌ای کنید/ فرآیندهای رسمی و قانونی قضائی پرونده را منتشر کنید

این روزها اما عدم اقدام رسانه ای مناسب و اقناع عمومی از وضعیت پرونده سه محکوم به اعدام، منجر به سوءاستفاده رسانه های معاند و ضدانقلاب شده و متاسفانه این شبکه ها خلاء های اطلاع رسانی قوه قضائیه را در مرموزترین حالت ممکن به سیاه نمایی علیه نظام اسلامی تبدیل کرده اند؛ در همین راستا خواستار اقدامات فوری قوه قضائیه در چهار مورد مهم هستیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با تاکید بر ضعف در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اجتماعی قوه قضائیه؛ خواستار رسانه ای کردن جزئیات پرونده سه محکوم به اعدام شد؛ متن نامه در ادامه آمده است:

ریاست محترم قوه قضائیه
جناب آقای سیدابراهیم رئیسی

سلام علیکم
متاسفانه و ضمن تاکیدات فراوان دلسوزان جریان انقلاب در تشکل های دانشجویی بالاخص اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل مبنی بر لزوم «تدوین برنامه جامع راهبردی اطلاع‌رسانی، تبلیغات و توجه به امور اجتماعی» جهت تحول در نگرش‌های رسانه‌ای حاکم بر قوه قضائیه، همچنان دستگاه قضائی از این مهم غفلت نموده و ضمن پیشرفت هایی محسوس در این زمینه اما همچنان به درجه مطلوب دست نیافته است و بخاطر ضعف در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اجتماعی چالش هایی برای سرمایه اجتماعی خود و نظام اسلامی ایجاد کرده است.

این روزها اما عدم اقدام رسانه ای مناسب و اقناع عمومی از وضعیت پرونده سه محکوم به اعدام، منجر به سوءاستفاده رسانه های معاند و ضدانقلاب شده و متاسفانه این شبکه ها خلاء های اطلاع رسانی قوه قضائیه را در مرموزترین حالت ممکن به سیاه نمایی علیه نظام اسلامی تبدیل کرده اند؛ در همین راستا خواستار اقدامات فوری قوه قضائیه در موارد زیر هستیم:

1. در سریع ترین حالت ممکن مستندات تصویری اغتشاش، سوزاندن اموال بیت المال و مردم، بانک‌ها، اتوبوس های شهرداری توسط هر سه نفر، که خودشان ضبط کرده و برای شبکه های معاند ارسال کرده اند را از صداوسیما و با اطلاع رسانی سراسری رسانه ای کنید.

2. با توجه به صحبت های سخنگوی دستگاه قضا مبنی بر اینکه «تمامی جلسات دادگاه فیلمبرداری شده است و فیلم حضور متهمان و وکلای آنها در جلسات دادگاه موجود است»؛ فیلم این جلسات و اقرار محکومین را با رعایت ضوابط و اصول قانونی در اسرع وقت رسانه ای کرده و در اختیار افکار عمومی قرار دهید.

3. مستندات پرونده سرقت مسلحانه همراه با شهادت شهود و اقرار محکومیت را با رعایت ضوابط قضایی و حفاظت از حریم شخصی خانواده شاکی رسانه ای کرده و به اطلاع عموم برسانید.

4. فرآیندهای رسمی و قانونی قضائی پرونده مذکور اعم از دفاعیات محکومین، دفاعیات وکلا، رفع شبهه ایجاد شده توسط یک وکیل مدافع و سایر روندهای قانونی را مرحله به مرحله و در یک بسته قابل فهم رسانه ای تدوین و منتشر کنید.

در پایان تاکید می کنیم اقدامات فوق باید در سریع ترین و هوشمندانه ترین حالت ممکن و در جهت آگاهی بخشی عمومی به اطلاع عموم ملت فهیم ایران اسلامی رسانده شود تا ضمن این که موج سواری های رسانه ای ضدانقلاب و معاندین سفاک خنثی می شود شود حتی تبدیل به سرمایه اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضائی شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top